波斯猫(ZXW)

Love Is Color-blind - Sarah Connor

土媚儿:

ben:

     莎拉·寇娜(   Sarah Conno)1980年出生在德国的一个小镇上,21世纪的开端,已经用甜美的嗓音,深入魂魄的音乐.甜美、带劲的节奏蓝调歌唱实力征服了欧洲乐坛。      

   love is color blind 是以卡农为蓝本创作的歌曲

  Love is color blind  的 MV 和 歌词,都在表达着一个强烈的信息:消除歧视。是吖,没有人生来是异类


yeah

what's up
最近好么
it's TQ and Sarah again
这里是TQ和Sarah
haha right back at ya
哈哈 轮到你了
(love is color blind) 
爱无定界
that's right
是的
this time we got a serious situation
现在我们面临着种种问题
and we're tryna do our parts to help
我们试着伸出援手
But we need your help
但也需要你的帮助
you know what I'm saying
你懂的
love is color blind
爱无定界
so come on
来吧
It don't matter if you're black
无论你是黑人
white or yellow if you're brown or red
白种人还是黄种人,抑或是棕色人还是红种人
let's get down to that
都让我们一起来实现
love is color blind
爱无定界
I remember whren
我仍记得
I was a child and couldn't understand
当我还是一个小孩子的时候
people having fun
无法理解为什么有人
discriminating all the different ones
会去嘲笑和歧视那些不同的人
mama just used to say
妈妈曾经对我说
when you grow up you'll maybe find a way
当你长大后你要
to make these people see
使人们意识到
that everything I do comes back to me
我做的每件事都是由我自己决定的
You gotta live your live
你应当为自己而活
we're all the same no one's to blame
我们都是一样的,没有人应当被责备
they gotta live their lives
他们应当为自己而活
just play the game and let love reign
来参与其中 让爱来主宰吧
It don't matter if you're black
无论你是黑人
white or yellow if your brown or red
白种人还是黄种人,抑或是棕色人还是红种人
let's get down to that
都让我们一起来实现
love is color-blind
爱无定界
you're my brother, you're my friend
你是我的兄弟 你是我的朋友
all that matters in the very end
最重要的是
is to understand
要互相理解
love is color blind
爱无定界
I remeber as a young boy
我仍记得我还是小男孩的时候
I watched my neighbourhood go up in flames
我看见我的邻居的每一幕
I saw the whole thang thru tears of pain
我看到的只有他们的眼泪和伤痛
and a situation's rackin' my brain
我的脑海里显现一个情景
I wish I could fly away and never come back again
我希望我能飞着离开这里永远不再回来
we need some lvoe y'all
我们大家都需要爱
we need some real deal help from above y'all
我们都需要来自你们真心的帮助
I mean the kids watchin
孩子们正在看着
and I just can't see it stoppin I don't understand
我却不能阻止这一切,我不懂
I mean we all bleed the same blood man
我想说,人啊!我们身上都流淌着同样的血液啊
You gotta live your life
你应该为自己而活
better than our fathers did
活得比你们的父辈更要好
let's make some love baby, have some kids
让我们给多点爱,让所有的孩子
they gotta live their lives
都为他们而活
and I don't care what color they are or u are or we are
我不管他们还是你们抑或是我们是什么肤色
it's all love baby
要相亲相爱
It don't matter if you're black
无论你是黑人
white or yellow if your brown or red
白种人还是黄种人,抑或是棕色人还是红种人
let's get down to that
都让我们一起来实现
love is color blind
爱无定界
you're my brother you're my friend
你是我的兄弟 你是我的朋友
all that matters in the very end
最重要的是
is to understand
要相互理解
love is colorblind
爱无定界
You have been my mother
你可以是我的妈妈
you could have been my brother
你可以是我的兄弟
what if you were my sister
或者是我的姐妹
if you were my father
或者是我的爸爸
you could have been my fella
你可以是我的伙伴
you could habe been my teacher
可以是我的老师
what if you were my friend
也可以是我的朋友
would be so nice to meet
我都会很高兴遇到你
You have been my mother
你可以是我的妈妈
you could have been my brother
你可以是我的兄弟
what if you were my sister
或者是我的姐妹
if you were my father
或者是我的爸爸
you could have been my fella
你可以是我的伙伴
you could habe been my teacher
可以是我的老师
what if you were my friend
也可以是我的朋友
would be so nice to meet
我都会很高兴遇到你
take it out to the world
向全世界呼吁
tell every boy and every little girl
告诉每一个男孩女孩
be proud of yourself
要感到自豪
cause you're as good as anybody else
因为你和别人一样优秀
put away your prejudice
抛开你的偏见
open your mind don't need a stick to this
打开你的心门
try to make this earth
让这个世界更加美好
a better place without a racial curse
让这个世界不再有种族歧视
Yeah it's time for some changes
是的 是时候来些改变了
lalalalalalala
啦啦啦啦啦~~

评论

热度(28)